Agricultura tehnologizată a dus la creșterea numărului de cancere de colon, a bolilor de stomac și de ficat, avertizează medicii nutriționiști
Ca să primească cantitatea necesară de substanțe nutritive, un român trebuie să mănânce un kilogram de roșii pentru a obține beneficiile pe care în urmă cu 20 de ani le obținea dintr-o singură tomată, spune pentru Gândul prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. "Astăzi, pentru ca organismul să beneficieze de aceeași cantitate de substanțe nutritive trebuie să mărim cantitatea de fructe sau legume pe care o mâncăm. De exemplu, înainte mâncam o roșie și era suficient, astăzi trebuie să mâncăm un kilogram pentru ca organismul să primească aceeași cantitate de vitamine și minerale", precizează prof. dr. Mencinicopschi.
Potrivit specialiștilor în nutriție, alimentele au început să își piardă din proprietățile avute în urmă cu 20 de ani. "Acest fenomen nu se întâmplă numai la noi în România, ci la nivel global", precizează biologul Livia Nena. Ea spune că agricultura tehnologizată practicată în secolul XXI a dus la creșterea numărului de cancere de colon, a bolilor de stomac și de ficat. "Fructele și legumele cultivate astăzi prezintă o carență de elemente nutritive. Despre substanțele chimice folosite ca îngrășământ putem spune că «otrăvesc» alimentele. Pământul este poluat, secat de săruri minerale, esențiale pentru ca alimentele să fie nutritive", mai spune medicul Nena.
Studiile arată că peste 85 la sută din populația activă prezintă diverse afecțiuni cauzate de stres, de un regim alimentar sărac în vitamine și minerale naturale precum și de lipsa echilibrului chimic provenit dintr-o alimentație incompletă.
Suplimentele întăresc imunitatea organismului
Datorită alimentației defectuoase, organismul are de suferit. O perioadă îndelungată de lipsuri poate duce chiar la dereglarea funcțiilor celor mai importante organe cu implicații grave, susțin specialiștii în medicină complementară. Potrivit acestora, carențele pot fi combătute prin consumul de suplimenți nutritivi naturali.
Românii însă nu apelează la astfel de suplimente. Astfel, conaționalii cheltuiesc anual, pe cap de locuitor, până la 4,5 euro pentru suplimente nutritive naturale, potrivit datelor Vitacare, companie de suplimente nutritive. La nivel european, se înregistrează valori mult mai ridicate ale consumului de suplimenți nutritivi: de exemplu în Ungaria se consuma de 8 ori mai multe suplimente pe cap de locuitor, în Polonia de 12 ori, iar în Germania de 20 de ori mai multe.
Citeste tot articolul in Gandul
2010-07-28 / 114 afisari
Inchide fereastra
|